Klantenservice

Bezorgen en afhalen

Veilig betalen

Eigen hersteldienst

Bezoek onze showroom

Krachttoestellen voor een complete krachttraining bij u thuis?


Met krachttraining bouwt u niet alleen spiermassa op, u verhoogt er ook uw metabolisme mee, vermindert uw lichaamsvet en verhoogt uw botdichtheid. Redenen genoeg dus om u te overtuigen met krachttraining te beginnen. We helpen u bepalen welke krachttoestellen u nodig heeft voor een complete krachttraining bij u thuis.

Er zijn twee mogelijkheden om thuis aan krachttraining te doen.


All-round krachtstations:


Wilt u graag de courante oefeningen uit de fitness voortaan bij u thuis uitvoeren en zowel armen, benen, rug en buik oefenen? Dan is een krachttoestel zoals de Studio 900 een perfecte partner voor een mooie all-round krachttraining. Alle grote spiergroepen komen aan bod. Voor deze ‘home gym’ is er zelfs optioneel een leg press beenstation beschikbaar zodat u op dit krachtstation ook uw onderlichaam kunt trainen.

Beginnende krachttrainers vinden een all-round krachtstation prettiger om mee te trainen dan vrije gewichten. Vrije gewichten vereisen namelijk meer techniek en stabiliteit en zijn daarom beter geschikt voor de gevorderde krachtsporter. Met een krachtstation is de kans op blessures een pak lager dan wanneer u als beginner voor vrije gewichten kiest.

Bijkomend voordelen van een krachtstation is dat u tegen een relatief lage prijs uw spiermassa kunt uitbouwen. De investering blijft binnen de perken. Daarnaast neemt een krachtstation niet al te veel ruimte in.

Trainen met specifieke toestellen:


Een eerste alternatief voor een krachtstation bestaat uit trainen met een trainingsbank zoals een halterbank. Vrije gewichten zijn vaak de eerste keuze van de gevorderde krachttrainer omdat er meer spieren worden aangesproken. Maak ook eens kennis met de automatische haltersets die Fitnessexperts aanbiedt. Door de speciale regeling kunt u de halters eenvoudig instellen - in tegenstelling tot traditionele halters.

Verlies ook schijnbaar eenvoudige toestellen zoals de buikspierbank of slantboard niet uit het oog. Door creatief af te wisselen met posities kunt u niet alleen uw buikspieren trainen, maar ook uw borst-, schouder- en rugspieren, biceps en triceps. Keuze te over.

De kenmerken die er bij een fitnessbank toe doen zijn stabiliteit en kwaliteit. Daarnaast moeten rug- en zitinstellingen van de bank perfect instelbaar zijn, zodat ze perfect aansluiten op uw lichaamsbouw. Een must als u aan krachttraining doet.