Klantenservice

Bezorgen en afhalen

Veilig betalen

Eigen hersteldienst

Bezoek onze showroom

Welke hometrainer past bij u?


De hometrainer moet amper nog worden voorgesteld. Een hometrainer is zeer gemakkelijk in gebruik en daardoor zeer toegankelijk. Het is één van de meest verkochte fitnessapparaten voor thuis en is zeer geschikt voor mensen van verschillende leeftijden en conditieniveaus. Iedereen kent wel iemand die een hometrainer bezit of heeft er zelf wel al eens op gefietst. In tegenstelling tot fitnessapparaten zoals de loopband belast je je gewrichten minimaal en kan je toch aan conditie opbouw doen.

Er bestaan twee verschillende soorten hometrainers.


De klassieke hometrainer:

Bij het klassieke hometrainer model zit je rechtop. Doordat er geen ondersteuning is voor je rug is het belangrijk om de hometrainer goed aan je lichaam aan te passen alvorens je begint te fietsen. Stel voor je begint je stuur en zadel in de hoogte bij. Zo zit je comfortabel en verzeker je je ervan dat je efficiënt kunt trappen. Leuk voor de gedreven thuissporter is dat je bij een versnelling van tempo ook even recht op de trappers kunt staan.

Voor de revaliderende of de wat minder mobiele sporter biedt Fitnessexperts hometrainers aan met een lage voorinstap. Een ergonomische voorbouw zoals bij de Magbike 430 zorgt er dan weer voor een perfect rechte fietshouding, ideaal om lage rugpijn te vermijden.

De hometrainer-ligfiets:

Met een hometrainer vormgegeven als ligfiets kan je comfortabel fietsen, ook als je iets minder goed te been bent. Heeft u een zwakke rug, zwakke gewrichten of overgewicht, dan biedt een ligfiets u net dat beetje extra comfort dat u nodig heeft om comfortabel te fietsen.

Door de stoel te verschuiven past u de ligfiets moeiteloos aan uw lengte aan. Net als de gewone hometrainer werkt de ligfiets prima om aan de conditie te werken. De uitgekiende positie van de fiets zorgt er zelfs voor dat je extra lang kan trainen zonder dat het risico op blessures vergroot.

Door de positie van de fiets is het moeilijker om een hoge trapfequentie te halen en de daarbij horende hoge hartslag die voor conditie opbouw onontbeerlijk is. Het verhogen van de weerstand van de fiets behoort uiteraard wel tot de mogelijkheden om aan krachttraining te doen.